Krajem 19. stoljeća, u doba Austro-Ugarske Monarhije, na području močvarnog kraja Neretve planiran je i obavljen izazovan građevinski pothvat koji je iziskivao velika tehnička sredstva, novac i stručna znanja. Uspješno je skraćena i osigurana plovidba proširivanjem postojećega korita i kopanjem novih prokopa te je uređeno ušće Neretve. Učenici Srednje poljoprivredne i tehničke škole iz Opuzena pod mentorstvom profesorice Martine Glučine istražili su kako je provedena regulacija rijeke Neretve te kako je sigurnost plovidbe rijekom utjecala na gospodarski razvoj neretvanskoga kraja.

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

U doba Austro-Ugarskoga Carstva Osijek je poprimio i oblikovao identitet srednjoeuropskoga grada te ga zadržao do II. svjetskog rata. Brojni trendovi koji su se pojavljivali u Beču i Budimpešti odjeknuli su vrlo brzo i u Osijeku. Kino Urania križište je nekoliko takvih utjecaja. Učenice i učenici III. gimnazije Osijek, pod mentorstvom profesora Vedrana Ristića, istražili su što je to europsko u Osijek donijela zgrada kina Urania. Istražili su i otkrili kako je to zdanje Viktora Axmanna, koje je i danas u svojoj prvotnoj funkciji, Osječanima donijelo početke kinematografije, vrhunac secesijske umjetnosti te unaprijedilo djelatnost osječkih masona.

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Sharing european histories projekt je koji je pokrenula zaklada Evens u suradnji s europskom udrugom nastavnika povijesti (EUROCLIO). Svrha projekta je razvijati nastavne strategije o poučavanju europske povijesti koje bi pomogle učenicima i nastavnicima u istraživanju zajedničkoga europskoga naslijeđa. U sklopu toga Hrvatska udruga nastavnika povijesti provodi projekt pod nazivom Naslijeđe Austro-Ugarskog Carstva.

Projekt je započeo kick-off sastankom u Gdanjsku u travnju 2019. Aktivnosti u Hrvatskoj započele su krajem kolovoza 2019. g. Rok realizacije bio je do kraja 2020. g. ali je zbog poteškoća uzrokovanih pandemijom COVID-19 virusa produljen do kraja 2021. Provodi u šest škola u Hrvatskoj.

Ciljevi projekta su razvijanje:

  • razumijevanja globalnih pojava u lokalnim centrima aktivnosti,
  • inovativnih modela poučavanja i učenja o imperijalnim naslijeđima, problemima raznolikosti i naslijeđa kroz istraživanje lokalne povijesti,
  • znanja i vještina potrebnih za istraživačko učenje.

Ciljevi će se postići:

  • mentoriranim istraživanjem kao metodom učenja,
  • uključivanjem u proces učenja lokalnih organizacija i pojedinaca,
  • usmjeravanje fokusa istraživanja na raznolikosti uključenih lokalnih okruženja
  • stvaranjem mreže suradnje centara aktivnosti.

Koordinator projekta:

Vedran Ristić, prof. mentor

III. gimnazija Osijek