Godišnja skupština održana je u subotu, 30. ožujka u.Hrvatskom povijesnom muzeju u Zagrebu pod naslovom „Svemu usprkos.“ Skupštinu je otvorila predsjednica Dea Marić (FFZG) izvješćem o djelatnostima tijekom 2018. i početkom 2019.

U Puli je 19. i 20. svibnja prošle godine u suradnji s EUROCLIOM održan seminar pod naslovom Decisions and Dilemmas: Making Teaching about the EU Motivating and Meaningful pod vodstvom Igora Jovanovića (OŠ Veli Vrh PULA) i Vedrana Ristića (III. gimnazija Osijek), te uz gošću Kati Hynönen iz Finske. Prezentirane su tri gotove radionice o poučavanju o EU koje su prevedene na hrvatski jezik i dostupne su online.

Također je završen prvi ciklus seminara “How can Arts and culture contribute  to dealing with the Past”, rujan, Dachau, Njemačka, u kojem je prisustvovalo šest nastavnika i umjetnika iz Hrvatske. Projekt je pokrenut u suradnji sa Max Mannheimer Centrom iz Dachaua, Memorijalom Rivesaltes, Historijskim muzejom BiH i Spomen područjem Jasenovac. Projekt je prezentirala Tamara Janković, jedna od polaznica. Cilj projekta bio je ispitati mogućnosti koje memorijalni centri, muzejske ustanove i različiti umjetnički pristupi nude za poučavanje i učenje o teškim temama u europskoj povijesti. Suradnja učitelja, nastavnika, muzejskih pedagoga, povjesničara i umjetnika stvorila je bogatstvo različitih perspektiva. Nastojale su se osmisliti nove nastavne strategija i aktivnosti temeljenih na suvremenim dostignućima povijesne znanosti i didatkike povijesti koje bi bile poticaj za aktivno i smisleno učenje. Prvi seminar ciklusa održan je u Max Mannheimer studijskom centru u Dachau u Njemačkoj od 30. rujna do 6. listopada 2018. godine,  drugi seminar održat će se u Francuskoj u lipnju 2019. godine, te zajednički seminar u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini  predviđen je za jesen 2019. godine.

 

HUNP je tijekom razdoblja od prosinca 2018. do ožujka 2019. aktivno sudjelovao u javnim savjetovanjima oko donošenja novog kurikuluma povijesti. Također je dopisom Ministarstvu u rujnu 2018. reagirao na pilot projekt dualnog obrazovanja u nekim strukovnim školama.

Uslijedio je financijski izvještaj i najava budućih aktivnosti tijekom 2019. i 2020.

Udruga je aplicirala na natječaj nizozemske zaklade Evans i dobila podršku za projekt Sharing European Histories koji će se realizirati u nekoliko gradova Hrvatske, a bavit će se proučavanjem lokalne prošlosti s naglaskom na europsku dimenziju.

U ljeto će se nastaviti dugogodišnja suradnja s udrugom EUROCLIO u obliku organiziranja njihove ljetne škole regionalnog i međunarodnog karaktera u Osijeku 22. – 24. kolovoza na temu Diversity and Violence. Rethinking approaches to History Education.

Provedeni su izbori za upravni odbor u kojeg su izabrani Dea Marić, Igor Jovanović, Vedran Ristić, Helena Strugar (Gimnazija Lucijana Vranjanina, Zagreb) i Tamara Janković.

Josip Naglić (Prirodoslovna i grafička škola Rijeka) moderirao je predstavljanje knjige Židovi u Rijeci i liburnijskoj Istri u svjetlu fašističkog antisemtizima (1938. – 1943.) Sanje Simper i priručnika Romi u Drugom svjetskom ratu u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj Danijela Vojaka.

Domagoj Švigir (OŠ Davorina Trstenjaka Zagreb) predstavio je projekt EUROCLIO Learning to Dissagree.

Tena Banjeglav (Documenta) predstavila je predstojeće aktivnosti i mogućnosti za suradnju koje nudi centar za suočavanje s prošlošću.

 

 

 

 

 

 

Helena Strugar održala je radionicu kojom je prezentirala mogućnosti korištenja simuliranih suđenja u nastavi povijesti.

Predstavnici izdavačkih kuća Miljenko Hajdarović (Profil-Klett) i Deniver Vukelić (Školska knjiga) prezentirali su problematiku i pristupe izradi udžbenika koji prate novi kurikulum povijesti usvojen u ožujku ove godine čime je skupština zaključena.

 

 

Godišnja skupština i seminar 2019.
Tagged on:                         

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *